Efter att ha revolutionerat balkongmarknaden är Danmarks ledande balkongföretag Altan.dk nu redo att erövra hissmarknaden med en ny sammanslagning med Alevator.dk. Sammanslagningen betyder att båda företagen i framtiden kommer att gå under namnet Altan.dk. Detta markeras också med lanseringen av en helt ny visuell identitet för att understödja verksamhetens strategiska underlag.
Efter 13 år av den välkända logotypen var det tydligt att det fanns ett behov av att se över varumärket och identiteten. I samarbete med designbyrån e-Types har den nya visuella identiteten utvecklats så att logotypen, webbsidan och det typografiska uttryclet idag har förändrats och framträder mer enkelt, rätt i tiden och i ögonhöjd med kunderna.
“Vi har varit mycket glada att kunna presentera vår nya visuella identitet och hoppas att det kommer att bli väl mottaget av kunder och samarbetspartners. Under de senaste åren har vi genomgått en stor verksamhetsförändring, där vi trimmat företaget och lanserade ett antal utvecklingsprojekt som ger oss ett väldigt starkt fundament. Med sammanslagningen av balkonger och hissar i Altan.dk tror vi att det är rätt tid att introducera en ny visuell identitet “, säger Ulrik Knudsen, marknadschef på Altan.dk, som just blivit värvad till företaget efter fem år som självständig. Han förklarar:
“Med den nya visuella identiteten vill vi signalera att Altan.dk hjälper danskarna att skapa det goda livet i staden – oavsett om det är med balkonger eller hissar. Vi får ett enkelt och estetiskt uttryck som gör det möjligt för oss att kommunicera mycket mer i ögonhöjd med våra kunder. ”
Direktör Rasmus Ibfelt på e-Types tillägger:
“Vi har hjälpt Altan.dk med en helt ny visuell identitet, som handlar om att skärpa Altan.dk’s varumärke samtidigt som vi adderar mer livsstil i deras brand. Detta har vi bland annat genomfört genom att utveckla av en ny hemsida, och ompröva logotypen, typografien, bildstilen och övergripande kommunikation. Altan.dk är mycket mer än balkonger och hissar. Det handlar om alla de goda erfarenheterna som de för med sig. Altan.dk är för det goda livet i staden och just det vill vi kommunicera med det nya varumärket. “
Fusionen mellan de två verksamheterna sker bland annat för att det finns ett stort samspel mellan balkonger och hissar. Konceptet är detsamma, oavsett om kunderna vill ha en ny balkong eller en hiss. Altan.dk erbjuder komplett rådgivning från den första inspektionen, till underhåll av den färdiga hissen — precis som med balkonger.
“Även om vi sammanslår verksamheterna och uppdaterar vår hemsida, logga och typsnitt, är vi fortfarande samma företag med samma hälsosamma familjevärden som vi alltid har arbetat efter. Vi är en familj, inte bara bokstavligt men också på arbetsplatsen, och det är fortfarande vår dröm att det ska vara enkelt och givande att få en balkong eller hiss etablerad i Danmark. Och med den nya hemsidan blir processen enklare och mer hanterbar för våra kunder, säger Casper G. Knudsen, VD för Altan.dk.
VI VILL HÖRA FRÅN DIG
Det borde vara möjligt att hitta svar på i stort sätt alla de frågor du kan ha om balkonger och hissar via vår hemsida, men ibland är det enklare att talas vid via telefon, eller genom ett personligt möte. Vi står därför redo att ta telefonen när du ringer, eller ringer upp när det passar dig.
Huvudkontor
Södra Järnvägsgatan 4A, 352 29 Växjö
Avdelningar
Växjö
Malmö
Göteborg
Kontakta oss om att starta en bra balkong- eller hissprocess i din förening